23 maart 2020

Mededeling Financiële Situatie Montfoort

Afgelopen donderdag 19 maart heeft er een politieke informatie avond plaatsgevonden op het gemeentehuis in Montfoort. Daar ontstond gedoe over omdat ondanks alle oproepen van het RIVM en onze premier de bijeenkomst fysiek plaatsvond en niet digitaal. De SGP was deze avond niet aanwezig. Volgens het bericht op RTV Utrecht schijnen er belangrijke zaken besproken te zijn waaronder financiën. We wachten de notulen van deze bijeenkomst af.

Sinds het aantreden van het huidig college waarschuwt de SGP dat er financiële problemen zullen ontstaan. Dit college draaide de bezuinigingen van afgelopen jaren terug zonder dat er extra inkomsten te verwachten zijn. Er is geen hogere wiskunde voor nodig om te begrijpen dat er dan financiële problemen aankomen. Helaas zijn al onze waarschuwingen en voorstellen tot beleidsaanpassingen terzijde geschoven. Het college heeft op 12 februari 2020 een informatiebrief gestuurd waarin de financiële problemen worden opgesomd. Zoals u kunt lezen in de brief ziet de financiële situatie er in Montfoort heel somber uit. Bij het college was al deze informatie reeds in 2019 bekend.

In de natuur is officieel de lente van 2020 begonnen. De SGP ziet reikhalzend uit naar lente in de politiek. Een nieuw begin. Daarvoor is een daadkrachtig college nodig dat serieus werk maakt van een financieel gezond Montfoort. We verwachten daarom van dit college op zeer korte termijn daadkrachtige plannen om Montfoort weer in de zwarte cijfers te krijgen.